Monday, February 13, 2012

syiiah

cuba memahami isu syiiah ini terasa seperti mengkaji teori freemason dan illuminati. faham kemudian apa?

menimbulkan paranoia?

memberi fitnah kepada umat islam sendiri?

membuka pekong umat islam?

menimbulkan pergaduhan sesama islam?

oh kamu syiah. saya sunni. lalu bagaimana?

sejarahnya begitu banyak dan memeningkan. ditambah lagi dengan puak2 yang baru muncul lewat ini.

Saya suka dengan ilmu. Saya senang dengan penyelongkaran sejarah yang dilakukan. saya juga suka dengan perkongsian dari apa yang saya faham.

sepatutnya sejarah2 ini yang membolehkan ummah kembali kepada Al-Quran dan As-Sunnah.

tapi semakin saya kenal syiah semakin saya tidak menyukainya. sama juga semakin saya berkongsi tentang syiah, semakin ramai orang membencinya. bukankah kita sepatutnya bersama?

sebab itu saya kurang senang dengan perkongsian link tentang syiah di fb.

adakah kajian ini perlu? atau cukup sekadar, alhamdulillah saya bukan syiah?

p/s: jangan diborong semua syiiah tu sesat. ada yang sesat tapi ada juga yang tidak sesat. mereka pengikut syiiah. bukan fahaman aqidah syiah.

bimbnag menyesatkan orang yang tidak sesat, sesat itu kembali kepada yang menyesatkan.

perlu pembelajaran yang lebih mendalam.

No comments:

Post a Comment