Thursday, November 24, 2011

pergolakan

saya belajar di mesir. sekarang mesir bergolak lagi. dulu kerana ingin jatuhan rejim zionis mubarak. hari ini kerana ingin menjatuhkan kuasa militer. kasihan mesir..

soalan yang selalu saya fikir. apa sebenarnya yang sedang berlaku. siapa baik, siapa jahat. siapa yang sedang monopoli siapa. apa yang dijanji dan apa yang dituntut. siapa yang merancang dan siapa yang beraksi.

memang benar banyak kesilapan datang dari penduduk mesir sendiri. pemikiran dan attitude mereka sendiri. sebab itu mesir selalu dilihat berdemo dengan gaya yang keras. mujur masyarakat malaysia tidak begitu.

sehingga hari ini 35 orang telah mati di dataran pembebasan. soalan saya, kenapa askar pendamai perlu menembak. ke saya yang salah faham. siapa disebalik kekalutan ini??

p/s~ doakan saya yang bakal exam pd 26 ini. doakan bumi mesir aman semula. mohon doa sahabat2 ye.

No comments:

Post a Comment