Thursday, March 24, 2011

Engkau berdosa padaku


Walau dia bukan bapaku, aku tetap sedih. Meremut rasa hati. Memang dia tiada kaitan dengan aku. Tapi dia yang membimbingku dari jauh.

Fitnah lagi. Fitnah lagi. Bukan sekali tapi 2,3,4 kali. Ikutkan hati mau saja aku doakan pembuat fitnah itu dipanah petir. Tapi aku lebih memilih supaya Allah muliakan kembali bapaku.

Sekarang kau buat fitnah. Aku tidak rasa ada sesiapa pun berani menempah tiket ke neraka. Mungkin dalam hati kecil kamu pernah terlintas, maafkan aku, aku sangat terdesak. Bila selesai kerjaku ini aku akan minta maaf padanya. Sedangkan nabi ampunkan umat. Apatah lagi orang biasa.

Mungkin bapaku akan memaafkanmu kerana kesian melihat dirimu koma. Atau kerana kesian melihat keluarga kamu yang tak henti-henti merayu padanya. Tapi boleh jadi juga bapaku takkan memaafkan kamu . Sebab bukan sekali benda ini terjadi. Tunggu saja Allah yang balas.

Kalaupun benar kamu insaf. Kamu dapat kemaafan. Kamu anggap ini selesai? Jangan lupa pada kami. Kami juga berdarah dalam hati. Benar kau boleh ucap saja pada press conference. Maafkan dirimu. Tapi belum tentu dari seribu ada satu yang memafkanmu. Kalau setakat ucapan umum, lebih baik simpan saja maaf dalam hati.

Sebab aku bukan nabi. Susah untuk memaafkan salahmu padaku. Tunggu saja Allah yang balas.

No comments:

Post a Comment