Friday, January 20, 2012

undang2 rimba

Mungkin ni cerita lama. Tapi taklah lama sangat. Excuse me coz I’m on exam.

Inilah yang telah tertulis, DSAI menang kes mahkamah – dia didapati tidak bersalah atas hukuman sodomy on saiful buhari. DSAI pecah amanah, sodomy, scandel sex, agen cina, yahudi, hindraf, menggugat kedudukan melayu.. all of them does not work!

lebih baik duit zakat yg diperuntukkan untuk melawan DSAI ini digunakan dalam kes shahrizat. baru betul konsep "guna wang zakat untuk menegakkan agama islam".

Shahrizat mungkin sudah boleh mula taip surat letak jawatan. Jamil khir mungkin boleh salahkan UMNO kerana tak suap betul2 hakim mahkamah dlm proses mahkamah DSAI. Najib pula mula memikirkan plot kisah seks tidak relevan untuk Anwar.

Kemenangan Anwar; adakah ada dikalangan kita mentakrifkan ia sebagai segarnya demokrasi di Malaysia?

ini hanyalah teori sesat. Democracy bukan diukur dengan kata gula2 dari najib. walaupon ISA telah dimansuhkan, walaupon AUKU telah dipinda, Malaysia masih jauh untuk dipanggil sebuah negara yang demokrasi. apatah lagi system perundangan yang adil.

Apa cerita kes salah guna wang by jamil khir, shahrizat n rosmah??? Someone from UMNO please explain for me!


Saya teringat kata2 seorang pak menteri. Zahid hamidi. he said somthing like; "tindakan saiful bersumpah laknat hanyalah untuk membersihkan namanya" adakah, bersumpah laknat dipaksa liwat oleh seorang yg berusia 61 tahun is something yg membersihkan nama? be a real man please!

Yang paling xmasuk akal adalah cerita datok trio; syuib, rahim and eskay. nampaknya kisah ini semakin diam. sedangkan tiada undang2 yang diadili. Apa tindakan yang dikenakan keatas mereka? Mereka bukan memfitnah benda kecik. Ini soal maruah seorang islam. ingat x kisah zaman rasulullah dulu. seorang wanita islam yg ditolak dan tersingkap kainnya, seluruh umat ishtihar perang untuk menjaga maruahnya. Allah....Allah.

Nampak x dimana silapnya? Jika kes DSAI ini diadili dalam mahkamah syariah, jika salah satu didapati bersalah, maka yang salah akan dihukum. Jika anwar kalah, maka dia akan dihukum. Jika saiful buhari kalah, maka ia akan dihukum. Well, thats the truth. Yes,dlm islam kes liwat ini bukan mainan. Menuduh orang meliwat juga bukan mainan. Maka jika ini adalah kes mahkamah syariah, undang2 akan terjatuh on saiful buhari.

But now….. anwar lepas, saiful pun lepas. Apa yang cuba dibuktikan? Siapa betul, siapa salah? Mana keadilan? Silap besar undang2 begini. Xmendidik dan xmenginsafkan! Jangan pelik jika lepas ni DSAI dituduh kali ke-3 meliwat atok berumur 80 tahun pula. What a dirty tric.


Exam saya belum habis. bila dah habis nnti saya nak terangkan betapa silap besarnya system perundangan mahkamah di negara kita. Kononnya negara islam. Tapi yang islam itu hanya bila bab kawin, nikah, cerai, rebut anak dan faraid. Memang betul kita ada 2 mahkamah; sivil dan syariah. Tapi siapa yang menentukan kes itu dibawa ke mahkamah mana? Ituah kesilapnnya!


Tengokla kalau rajin…….


p/s: keep out all your dirty agenda. get ready to move out from the office.

2 comments:

  1. mna janji nak buat post baru?? =P


    "Exam saya belum habis. bila dah habis nnti saya nak terangkan betapa silap besarnya system perundangan mahkamah di negara kita. Kononnya negara islam. Tapi yang islam itu hanya bila bab kawin, nikah, cerai, rebut anak dan faraid. Memang betul kita ada 2 mahkamah; sivil dan syariah. Tapi siapa yang menentukan kes itu dibawa ke mahkamah mana? Ituah kesilapnnya!"


    hehe. xsabaQ ^^

    ReplyDelete
  2. tengah cuba memahami sistem perundangn di malaysia. tunggu....

    ReplyDelete