Monday, December 12, 2011

sembang rakyat


I’ve been very busy lately. Theres so much thing I want to blog about. But…time constraint.. nak ke class pagi pun kadang2 terjeng kreng..

Akhir-akhir ini, saya sering terlihat hasil karya yang mual dan menjengkelkan. Kemaraan ini harus dihentikan! Masyarakat malaysia harus bermaruah!

Ombak rindu, ongbak rindu, datin ghairah, sembang rakyat, papagoma naik kapal selam. Errr…


I guess, ramai pihak xpuas hati dengan video pendek sembang rakyat itu, lalu membuat laporan polis. Kalau mengutuk parti politik itu xpe lagi, tapi kalau mengutuk hukum Allah. Haruslah kerajaan Malaysia mengenakan tindakan undang2 kepada pembuat video tersebut.


Pertama kali saya tengok, dahi saya berkerut2. Cuba menonton sehingga habis walaupun rasa meluat. Rupanya pemikiran saya lain dari kawan2 yang sedang tengok sekali. Komen mereka, “teruknya UMNO ni. Sampai sanggup perlekeh hukum hudud sebab nak berkempen. Murahan sungguh”

Tapi saya "hmmm…aku tak rasa video ni orang UMNO yang buat. takkanlah lemah sangat pemikiran orang UMNO nak buat video yang makan diri sendiri. Aku rasa video ni mesti dibuat oleh agen Israel. Ade hidden agenda nak memecahbelahkan rakyat Malaysia. Sebab tak logic akal la sapa yang tengok video ni nak percaya dengan apa yang pelakon ni cakap kan? Sudahla semua pelakon pun nampak jahil, tak pakai tudung. Memang si pembuat video ni sengaja nak suruh orang yang tengok citer ni marah dan gaduh sesame sendiri ni .Hmmm...weh, aku kene tau sape yang buat video mengarut ni.”

Lalu saya pun menyibukkan diri meng search internet… lalu terjumpa video ini : LINK


what?? Adakah mereka sengaja membaling batu dan berharap batu yang mereka baling terlantun ke dahi mereka? Adakah mereka begitu terdesak? Tak sangka sebodoh ini teknik mereka mereka. Tak mungkin secetek ini pemikiran mereka. Adakah mereka fikir siapa yang menonton video itu akan terpengaruh??? Ohhh….

Mereka membuka kejahilan mereka sendiri. Mereka mengancam diri mereka sendiri. Bukan saja oleh manusia, malah juga oleh Pencipta. Mungkin inilah titik dimana PR harus mempercepatkan langkah ke Putrajaya!

Somehow, it is no good to deal with stupid people. They don’t know they are stupid. I'm waiting for the Majlis Agama action. He can deny his involvement. He can say ada orang memfitnah dia. But mind you, Allah knows everything. HE can do anything on you.

“Hai orang-orang yang beriman, jika datang kepadamu orang fasik membawa berita, maka periksalah dengan teliti agar kamu tidak menimpakan suatu musibah kepada suatu kaum tanpa mengetahui keadaannya yang menyebabkan kamu menyesal atas perbuatanmu itu.” - Al-Hujurat (49): 6.

The kufar always have their agenda : turning away from Haq. Our obligation is to obey Allah and His Messenger.


Jangan kita pun sama naik bersama kuffar.

No comments:

Post a Comment