Wednesday, April 13, 2011

Dari aku untuk kamu

Dengan kamu
walau komunikasiku tidak bersuara
kau selalu tahu apa yang ingin ku kata
kau selalu tahu apa yang ingin ku lihat
kau selalu tahu apa yang ingin ku buat

tika aku bersedih
kau tahu apa yang ingin ku dengar
kau berbisik ketelingaku
persis seorang magis
meniup sesuatu dihatiku
lalu aku pun tersenyum

kau selalu faham dengan diriku
kadang kala aku keliru
kau berlalu memberi ruang
membenarkan aku menilai sendiri

walau tiada bunyi dimulut
kau dengar
walau tidak terlihatkan sakit
kau tahu
walau air mataku bersembunyi
kau nampak
ketika hatiku rasa tiada yang memahami
kau faham

tak tahu kenapa aku rasa
kau bagai punya kuasa
mampu membuat hatiku tenang
walau tiada suara, aku tahu kau kata
insyaAllah, semuanya akan baik sahaja

kau tahu segalanya tentang aku
kau tahu apa yang aku bimbang
kau tahu apa yang aku takut
kau tahu apa yang aku suka
kau tahu aku tak mampu kongsi dengan sesiapa

aku nampak matamu bersinar
senyummu tersimpul
aku tahu kau bangga
kau juga tahu aku bangga
bangga atas persahabatan kita

dengan kamu
aku mengenal sahabat sejati
terima kasih ya Allah...

dari Kauthar untuk Amrah.

No comments:

Post a Comment